Jesienne preludium - Masyw Dzikowca i Lesistej Wielkiej w Górach Kamiennych

Góry Kamienne to chyba niezbyt popularne pasmo górskie, za to dość zaskakujące. Pomimo niewielkich wysokości względnych na trasie napotkać możemy sporo ostrych podejść i mocno się zmęczyć. Masyw charakteryzuje się wypiętrzonymi stożkowatymi szczytami o stromych zboczach i poszarpanej linii grzbietowej. Góry Kamienne położone są w Sudetach Środkowych, około 3 km od Boguszowa Gorce. Najwyższe szczyty to Lesista Wielka (851 m n.p.m.) oraz Dzikowiec (836 m n.p.m.).

Jesień to moja ulubiona pora roku. Nigdzie indziej nie zachwyca mnie tak jak w górach. Choć jest jeszcze trochę za wcześnie na ciepłe jesienne barwy i szelest liści pod stopami, to warto wybrać się do lasu w poszukiwaniu jej zwiastunów. W drodze na Dzikowiec starałam się dostrzec i uwiecznić to, co we wrześniu najpiękniejsze. 











Komentarze

  1. Dziękuję za ten wpis. Szczerze powiedziawszy, to pierwsze słyszę o takich górach. Nie sądziłam, ze istnieją w Polsce. Do tej pory poza tym nie byłam w Sudetach, chociaż góry bardzo lubię. Chodilam po Bieszczadach, Tatrach jak również po Beskidach ( w Sudety jest mi nieco nie po drodze).

    Postaram się jednak wygospodarować trochę czasu w przyszłym roku i wybrać się w podróż w to miejsce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się (w sumie to też do niedawna o nich nie słyszałam😉).

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Szlak z Barda Śląskiego na Kłodzką Górę - kolejny szczyt Korony Gór Polski zdobyty

Rumunia - po drugiej stronie lasu

Trekking na Kaukazie - moje ulubione górskie kadry