Październikowe Karkonosze - żółtym szlakiem ze Szklarskiej Poręby na Śnieżne Kotły

Dziś zabieram Cię w podróż niezwykle malowniczym i widokowym szlakiem na Śnieżne Kotły. Trasa rozpoczyna się w centrum Szklarskiej Poręby i prowadzi przez Schronisko PTTK ''Pod Łabskim Szczytem'' (1168 m n.p.m.). To jedno z najstarszych karkonoskich schronisk, położone nieco na uboczu i wciąż jeszcze nie skażone komercją. Możesz tu poczuć prawdziwą górską atmosferę. 

Najpiękniejszy fragment trasy rozpoczyna się powyżej schroniska. Rozpościera się stąd wspaniała sceneria na Halę pod Łabskim Szczytem. Z tego miejsca czeka nas jeszcze około godzinna wędrówka. Na górę prowadzą kamienne stopnie. Trzeba uważać, bo czym wyżej tym są one bardziej chybotliwe. Z każdym krokiem jest coraz piękniej. Z oddali wyłania się Szrenica i coraz szersza panorama Kotliny Jeleniogórskiej. Wokół skalne rumowiska. To istny raj dla fotografów, więc i ja na chwilę przystaję, choć wiem, że najlepsze wciąż jeszcze przede mną. 

W końcu docieram do celu. Nagle zaczyna być niezwykle wietrznie. Po lewej stronie mijam wieżę RTV, znajdującą na Wielkim Szyszaku (1509 m n.p.m.) i zbliżam się do krawędzi Wielkiego Śnieżnego Kotła. Znajduje się tu kilka platform widokowych, z których podziwiać można jego dno oraz Śnieżne Stawki. Z uwagi na bardzo silny wiatr nie decyduję się na dalszą wędrówkę i zawracam w stronę Szklarskiej Poręby.

Szlak oceniam jako średnio trudny. Liczba turystów o wiele mniejsza niż na czerwonym szlaku prowadzącym ze Szrenicy. Całość trasy liczy ok. 8 km w jedną stronę. Czas przejścia na mapie to 3:30 h, ale ja umiarkowanym tempem i robiąc pod drodze mnóstwo zdjęć przemierzyłam ją nieco szybciej. 











Komentarze

  1. Wow, widoki zapierają dech w piersiach :D

    OdpowiedzUsuń
  2. W Karkonoszach byłam dobrych kilka lat temu Pamietam, ze góry totalnie mnie zaskoczyły. Okolice są równie ciekawe, a Szklarska to w mojej pamięci jedna z ładniejszych miejscowości górskich w Polsce. Planuje wybrać się ponownie w przyszłym roku (aczkolwiek musze przyznać, ze jestem większą fanką gór skalistych).

    Dziękuję rownież za przykład trasy Postaram się zapamiętać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak, Szklarska i jeszcze Międzygórze!💙

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Szlak z Barda Śląskiego na Kłodzką Górę - kolejny szczyt Korony Gór Polski zdobyty

Rumunia - po drugiej stronie lasu

Trekking na Kaukazie - moje ulubione górskie kadry