Przełom roku...

Hello 2023! Ostatni czas był dla mnie słodko-gorzki. Ale dziś będzie tylko smacznie, miło i estetycznie. Nie ma bowiem nic lepszego niż połączenie sztuki z czymś pysznym. A gdzieś w tle przedświąteczna krzątanina i magia bożonarodzeniowych tradycji. 

Kolejna wizyta w Muzeum Narodowym we Wrocławiu. W szczególności polecam wystawę ''Cudo-twórcy'', która prezentuje świat stworzony rękami człowieka. Kufer podróżny Louis Vuitton, współczesna ceramika artystyczna, zabytkowe komputery, orientalne przedmioty kultu - to tylko nieliczne ze zgromadzonych tu artefaktów. 

macs&sweets

Nigdy nie rozumiałam jak ludzie mogą zajadać się francuskimi makaronikami. Przesłodzone, mdłe, o smaku papieru. Do czasu jak trafiłam na Macs&Sweets. To nowe miejsce na cukierniczej mapie Wrocławia, stworzone przez polsko-włoskie małżeństwo. Znajdziesz tu kawę no i oczywiście makaroniki o nietypowych smakach i niebanalnych połączeniach. Moje ulubione to whisky z karmelem miso i wędzoną solą. Lokal znajduje się we Wrocławiu przy ul. Bujwida 26.

1. Wrocławski Jarmark Bożonarodzeniowy ma tyle samo zwolenników co przeciwników. Ja osobiście lubię to miejsce.// 2. Prezent dla mojego 3-letniego bratanka. Radość była ogromna, niestety - śnieżna kula przetrwała w tych małych rączkach jakieś 15 minut...// 3. Praca wre! Ręcznie dekorowane pierniczki to najlepszy mikołajkowy prezent dla najbliższych.// 4. Przemiłe przedświąteczne spotkanie i telekonferencja na Teamsie z tymi, którzy nie dotarli:)

Kolejny słodki adres we Wrocławiu. NANAN Patisserie to jedno z najładniejszych i najbardziej instagramowych miejsc w moim mieście. Cukiernia mieści się przy ul. Kotlarskiej 32. 

Wystawa czasowa ''Gwiazdy'' autorstwa Otto Piene w Pawilonie Czterech Kopuł we Wrocławiu. Ekspozycja dostępna 22.01.-25.06.2023. 

Grudniowa giełda staroci przy katedrze św. Marii Magdaleny we Wrocławiu. 

Wojna oczami dziecka - ''Mamo ja nie chcę wojny!'' to wystawa planszowa zlokalizowana na dziedzińcu Ossolineum. Ekspozycja będzie dostępna do końca marca 2023. 

Uwielbiam te nasze wrocławskie zaułki. Na zdjęciu dziedziniec Instytutu Kulturoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego przy ul. Szewskiej 50-51. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Szlak z Barda Śląskiego na Kłodzką Górę - kolejny szczyt Korony Gór Polski zdobyty

Rumunia - po drugiej stronie lasu

Trekking na Kaukazie - moje ulubione górskie kadry