„Kiedy życie daje Ci góry, załóż buty i wybierz się na wędrówkę” - poznaj piękno dolomickich szlaków

Włochy to jedno z moich ulubionych miejsc. Jako dziecko kilkukrotnie przyjeżdżałam tutaj z rodziną i były to moje pierwsze zagraniczne wakacje. W Italii znajduję wszystko, co jest mi potrzebne do szczęścia. Przede wszystkim włoską kuchnię, pełną węglowodanów i słodkości. Tiramisu, gelato, cannoli, crema di pistacchio - już same nazwy brzmią jak muzyka dla moich uszu. Ale przecież nie samą kuchnią żyje człowiek. Włochy to również prawdziwa uczta dla oczu i ducha. Bogactwo sztuki zachwyca mnie na każdym kroku i doskonale komponuje się z naturą. Włoskie pejzaże są spektakularne i niezwykle zróżnicowane. Nieustannie olśniewa mnie widok morza o wszystkich odcieniach niebieskiego i zielonego. Italia oferuje turystom nie tylko słoneczne plaże, ale również jeziora, szmaragdowe wzgórza, malownicze doliny. I góry. Na obszarze Włoch znajdują się dwa duże łańcuchy górskie, mianowicie Alpy i Apeniny.

Najfajniejsze rzeczy często zdarzają się nam przypadkiem. Nie należę do najbardziej spontanicznych osób na świecie, ale ten wrześniowy wyjazd do Bolzano przytrafił mi się właśnie przez przypadek. Stolica Południowego Tyrolu zewsząd otoczona jest majestatycznymi szczytami i stanowi świetną bazą wypadową w Dolomity. Te ujęcia z alpejskich szlaków w większości nie należą do mnie, tylko do mojego kolegi, którego miałam przyjemność poznać właśnie przy okazji tego wypadu. Damiana nie ma już z nami. Wierzę, że nie miałby nic przeciwko, aby jego górska pasja pozostała choć niewielką cząstką blogosfery. 









Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Szlak z Barda Śląskiego na Kłodzką Górę - kolejny szczyt Korony Gór Polski zdobyty

Rumunia - po drugiej stronie lasu

Trekking na Kaukazie - moje ulubione górskie kadry