Ze Szrenicy na Łabski Szczyt - krótki opis trasy


Szlak ze Szrenicy na Łabski Szczyt to taka moja obowiązkowa trasa gdy jestem w Szklarskiej Porębie, która póki co jeszcze mi się nie znudziła. Liczy ona ok. 15 km, a czas jej przejścia wynosi ok. 5h. Wędrówkę rozpoczynamy w centrum Szklarskiej Poręby, stąd mamy rzut beretem do stacji PKP Szklarska Poręba Górna. Na trasie mijamy aż 4 schroniska turystyczne. Pierwszy przystanek to Schronisko Kamieńczyk i najwyższy w polskich Sudetach Wodospad Kamieńczyka. To tutaj kręcono ''Opowieści z Narnii''. 

Na Szrenicę (1362 m n.p.m.) można oczywiście wjechać kolejką krzesełkową, ale dla ludzi gór taka opcja w ogóle nie wchodzi w grę😊. Na szczyt prowadzi szeroka, utwardzana droga. Po drodze mijamy Schronisko na Hali Szrenickiej (1200 m n.p.m.). Jeszcze 20 minut i jesteśmy na Szrenicy. Lubię tę górę, choć bywa tu nadzwyczaj wietrznie. Ale widok na zamglone Karkonosze wynagradza mi wszystkie pogodowe kaprysy. 

Zbocza Szrenicy pokryte są gołoborzami, czyli skalnymi rumowiskami, porośniętymi zielonkawymi porostami (widoczne na poniższym zdjęciu). Z daleka przypominają szron, prawdopodobnie im Szrenica zawdzięcza swoją nazwę. 

Kolejny odcinek prowadzi przez tzw. Mokrą Ścieżkę i jest to mój ulubiony fragment tej trasy. Przez szrenickie mokradła kroczymy 3-kilometrową drewnianą kładką. Widoki na Kotlinę Jeleniogórską i Góry Izerskie nieziemskie. Po kilkudziesięciu minutach dochodzimy do Schroniska pod Łabskim Szczytem (1168 m n.p.m.). Stąd można kontynuować wędrówkę na Łabski Szczyt, Śnieżne Kotły lub Śnieżne Stawki. Ale o tym innym razem. 











Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Szlak z Barda Śląskiego na Kłodzką Górę - kolejny szczyt Korony Gór Polski zdobyty

Rumunia - po drugiej stronie lasu

Trekking na Kaukazie - moje ulubione górskie kadry